2021 Maruti Suzuki Swift Sport Dilancarkan Dengan Mesin Turbo 1.4 Liter, Semak Harga Di Sini

2021 Maruti Suzuki Swift Sport Dilancarkan Dengan Mesin Turbo 1.4 Liter, Semak Harga Di Sini
2021 Maruti Suzuki Swift Sport Dilancarkan Dengan Mesin Turbo 1.4 Liter, Semak Harga Di Sini

Suzuki Motors yang beribu pejabat di Jepun telah melancarkan 2021 Swift Sport di Malaysia yang menggabungkan enjin turbo 1.4 liter empat silinder yang menghasilkan output maksimum 140 hp dan tork 230 Nm. Raksasa kenderaan Jepun itu keluar dari pasaran Malaysia pada tahun 2016 dan kini telah kembali dengan model baru Swift. Syarikat ini telah berkecimpung di Naza sebagai pengedarnya di negara ini dan Swift Sport 2021 hadir sebagai pelancaran pertama syarikat itu dengan kerjasama Naza Eastern Motors.

Suzuki Motors akan menawarkan model 2021 Swift Sport dalam satu varian dan akan menjualnya dengan harga Rs 25.29 lakh (mengikut mata wang India). Seperti yang telah disebutkan sebelumnya, kenderaan ini akan mendapatkan tenaga dari mesin 1.4 liter, Boosterjet empat silinder yang menghasilkan tenaga yang mengagumkan 140 hp pada 5,500 rpm.

Kekuatan diarahkan ke gandar depan dengan rangka transmisi automatik enam kelajuan. Walaupun kenderaan tidak tersedia dengan pilihan kotak gear manual, ia dilengkapi paddle shifter. Kereta boleh mencatat pecutan dari 0 hingga 100 hanya dalam 8 saat dan mempercepat kelajuan 205 km / jam.

Suzuki Motors Corporation telah menyediakan kenderaan dengan lengan belakang yang dibuat khas untuk penstabilan yang lebih baik semasa menikung. Raksasa automobil itu menggabungkan kereta dengan suspensi MacPherson Strut dengan pegas gegelung di bahagian depan sementara suspensi belakang termasuk mekanisme torsi beam. Dengan roda aloi dwi-nada 16 inci, kenderaan ini menampilkan penampilan yang elegan.

Swift baru juga telah menerima lampu depan projektor LED automatik, lampu kabus halogen, DRL LED, cermin sayap boleh laras secara elektronik dengan penunjuk putaran, pintu masuk tanpa kunci, butang tekan mula, ekzos bulat dua dan banyak lagi.

Suzuki Swift di India hadir dengan harga ex-showroom bermula Rs 6.36 lakh untuk model VXI dan naik hingga Rs 7.49 lakh untuk varian ZXI AMT.

Sumber

Baca semua Berita Terkini dan Berita Terkini di sini